Tijdens de maand maart kregen we opnieuw een heldenuitdaging. Tijdens de jeugdboekenmaand kregen we een leesbingo om met de klas uit te voeren. De uitdaging was om alle tekstballonnen op de leesbingo te kunnen kleuren.
Er waren heel wat leuke leesuitdagingen zoals lezen in pyjama, lezen met een gek stemmetje, buiten lezen.... Eén van de opdrachten was ook om te lezen op de trap. Samen met de klashond Fons gingen we dus gedurende 10 minuten lezen op de trap. En wat deed het tweede leerjaar dit flink.
Zijn jullie benieuwd? Bekijk dan zeker eens het filmpje.
Op maandag 17 maart sloten we onze workshops op de kunstacademie af. Dit deden we met een toonmoment waarin we toonden wat we de afgelopen weken op de kunstacademie geleerd hadden. Het toonmoment bestond uit dans, muziek en drama. Op de achtergrond kon je ook enkele prachtige tekeningen bewonderen die we tijdens de voorafgaande weken maakten. Bedankt aan alle ouders die een kijkje kwamen nemen.
Om alle langdurige zieke kinderen en jongeren een hart onder de riem te steken, trokken wij onze pyjama aan. Dat was leuk!
De week voor de krokusvakantie mochten de kinderen zich verkleden. Dit was een groot succes! Onze klas werd omgetoverd tot een kleurrijk spektakel dankzij de prachtige kostuums van de kinderen. Wat hebben ze genoten.
Van superhelden tot prinsessen, van dieren tot gekke hoeden. Het was geweldig om te zien hoe enthousiast iedereen was. De sfeer zat goed. De kinderen hebben gedanst, gespeeld en gelachen. De juf nam enkele foto's om deze memorabele momenten vast te leggen. Neem zeker een kijkje in de fotomap om de kinderen van het tweede leerjaar te bewonderen.
We gaan gedurende 5 maandagen op stap naar de kunstacademie. We worden meegenomen in de wereld van 'De grote straat'. Tijdens deze dagen worden de kinderen ondergedompeld in de wonderlijke wereld van dans, beeld, muziek en theater. Op de laatste maandag volgt er een toonmoment waarop de ouders ook uitgenodigd zijn. Een uitnodiging zal zeker nog volgen.
Wij werkten samen met het vijfde leerjaar. We zochten naar complimentjes om aan elkaar te geven, want een complimentje krijgen doet toch zo'n deugd. Dat complimentje kreeg dan een plaats in een tekstballon en dan mochten ze samen op de foto. Een fijne herinnering voor altijd!
Op donderdag 19 december kwamen de kinderen met een deken en kussen naar de klas. Ze mochten gezellig samen naar een film kijken. Tussendoor werden de kinderen getrakteerd op chocomelk en cake. Wat een gezellig samenzijn was dit.
De verkoop was een succes! Alle zakjes wafeltjes waren uitverkocht. Bedankt aan allen die wafeltjes gekocht of verkocht hebben. 👍
We bakten samen met het vijfde leerjaar wafels. De kinderen volgden zelf het recept en moesten goed samenwerken. Fijn om te zien hoe groot en klein elkaar helpen en plezier beleven.
Enkele ouders en grootouders kwamen een handje helpen. Heel erg bedankt voor de hulp!
Op de kerstmarkt zullen we de wafels verkopen.
Van 16 tot 24 november was het voorleesweek in de klas. Het thema dit jaar was: 'Voorlezen verrijkt je wereld'.
Ouders en grootouders spelen een heel belangrijke rol in de leesopvoeding van een kind. Er kwamen heel wat ouders en grootouders voorlezen tijdens deze week. Bedankt voor de talrijke opkomst. De kinderen genoten van elk voorleesmoment.
Het vijfde leerjaar is al heel vaardig op de chromebook en ging ons daarom helpen. Wij moeten nog heel wat leren, zoals inloggen met de schoolaccount, mail lezen, mail versturen, ... Met een beetje hulp is dit ook gelukt!
Samen met het vijfde leerjaar gingen we wandelen en opruimen in de buurt. Met een grijper en handschoenen zochten we naar zwerfvuil in de straten. Hopelijk blijft onze schoolbuurt nu ook proper!
De kinderen van het tweede en het vijfde leerjaar kwamen samen voor een keileuke meter/peteractiviteit.
Alles kwam aan bod: bewegen op griezelige muziek, (voor)lezen in griezelige boeken, een griezelquiz met lekkere spookjeschips, ... Het was echt genieten!
Voor ons thema W.O. 'Speuren op school' hielden we een speurneuzentocht doorheen de school. We werkten samen in groep en probeerden de opdrachten tot een goed einde te brengen. Enkele sfeerfoto's vind je hier terug.
De kinderen van het tweede en het vijfde leerjaar verzorgden de startviering in de kerk. We wensen alle kinderen en leerkrachten een heldhaftig schooljaar toe waar we voor elkaar zorgen, elkaar helpen en natuurlijk veel plezier zullen maken.
Dinsdag 24 september kregen we, samen met het eerste leerjaar, bezoek van Victor met zijn Goedgevoelmachine.
Victor is een gekke uitvinder. Samen met hem zijn we op zoek gegaan naar 'groene' en 'rode' gedragingen, gedachten en emoties of naar aanvaardbaar en onaanvaardbaar gedrag zoals pesten.
Na de voorstelling kregen we allemaal een Goedgevoel latje. Met deze mini Goedgevoel Machine kunnen we tonen en benoemen wat we voelen en denken. Bedankt Victor!
Voor meer foto's: klik hier.
We brachten ook een bezoekje aan het maïsdoolhof. Samen met de kinderen van het derde leerjaar gingen we op zoek naar de uitgang.
Wat een leuke speurtocht!
Op de strapdag kwamen er veel kinderen met de fiets of te voet naar school. Een dikke proficiat voor jullie inzet.
De kinderen kregen als beloning een appel en een bandje. 's Morgens dansten we mee op het straplied.
Doorheen de dag oefenden we onze fietsvaardigheden aan de hand van een fietsparcours. De kinderen leerden stoppen, starten, draaien, hun hand opsteken en nog zo veel meer.
Je kan meegenieten van enkele sfeerfoto's via het bovenstaande mapje: STRAPDAG.
We leerden een ritme klappen met behulp van ons lichaam. We gebruikten onze 'doorzetkracht' om dit onder de knie te krijgen. Het was niet altijd even gemakkelijk, maar het eindresultaat mag er zeker zijn.
Bekijk het eindresultaat via volgende link: https://youtu.be/JmwlFT0wmR0